welkam


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, February 1, 2011

I Surrender..!!!!

Salam sume...hallaooo.... Sebenarnya hari nie eiLa xder mood nak update blog ni a.k.a teratak usang ila ni. Tapi ase macam x puas jak kan.uatkan n gagahkan diri nie gak. Apa yang eiLa nak kongsi ngan korang kali nie ialah......I SURRENDER!!!! Nape plak minah nie kan???? eiLa pon x tau nape ngan eiLa.. Betul2 surrender kali nie. surrender ngan keadaan sekeliling.

Hehehe.. Jangan la ase pelik ngan statement eiLa tu. Bukan putus harapan untuk hidup. Haha. eila sebenarnya surrender kalu melibatkan soal hati dan perasaan. Uiks. nape ko ni eiLa. ayoo..hahaha.. Nothing happen to me juz SURRENDER.. Bukan apa tadi eila online la fb ni. sja jak la post kat fb, surrender dan memang sedang merindui someone. Bukan someone yang penah bersama aku dulu. Hei, aku ni knp plak kan..hahaha..ayoo maa..

Macam ni la senang dan dipendekkan cerita, petang semalam borak dengan kawan lama. Al-maklum la dah ada kat kampung ni,mebe kol la Nak jumpa x sempat. Borak punya borak tu, keluar la soalan lazim yang aku sendiri pon 'kureng seneng'..hehehe.. Apa lagi kalu bukan????

hamba Allah : eh,ila ngan sape ek skunk??

empunya diri : ala. single mingle jer skunk. sape la nak kat ila ni.(ayat biasa aku guna)

hamba Allah: eleh. iya la sangat single. Padahal suka berahsia.

empunya diri : betul la. ala benda ni kita x yah cari. biar datang sendiri. baru gempak.hahaha..(suka dalam duka)

hamba Allah: ila ni bia betul. memilah sangat kot.

empunya diri:(dalam hati)kalu aku memilih pun apa kua kisah.haha..senyap tapi masih boleh senyum.mengharapkan topik ni b'akhir macam tu jer.

empunya diri: eh x la.cuma x bersedia nak kapel2 ni. Buat semak kepala jer.(ambik ko)

hamba Allah: iya da tu ila.hehe.

empunya diri: eh buat apa skunk ni ek(tukat topik,mengharapkan topik tadi x timbul da)

Da habis sembang tu, aku pon letak la fon. ishh. kalu nk kol aku pon sembang la topik lain. Ni topik tu jugak yang dia suka. Aku bukan marah tapi kadang tu bosan kalu hidup ni asyik bercakap sal lelaki jer kan. Memang la aku ase sunyi tapi xder la sampai kemaruk macam tu skali. Aku x mengharapkan apa2 pon skunk. bia la masa yang menentukan sumenya. Tuhan ni kan Maha Adil. dari aku bagi hati aku pada laki yang salah macm penah aku buat dulu baik aku single. Xder masalah n x nak wujudkan masalah.

Tapi naluri seorang perempuan still wujud dalam diri aku apatah lagi umar aku yang semakin meningkat dewasa. Hah??Dewasa?? I mean makin matang memikirkan soal hidup ni kan. aku target nak dapat apa yang aku impikan dulu. Macam dapat kerjaya yang tetap, dapat berbakti pada family aku, terutamanya umi abah aku yang banyak da berkorban untuk aku 3 beradik. Jadi mereka keutamaanku sekarang dan yang paling penting aku dapat sambung pengajian aku ke peringkat yang tertinggi yang boleh.Tu janji aku pada diri sendiri dan umi abah aku.

Soal lelaki??Macam aku cakap benda macam ni x boleh dipaksa. Biar ianya hadir ngan sendiri. cewah!! but seriuosly aku x nak pikir lagi sume tu. Ada jodoh aku akan jumpa lelaki yang betul2 boleh aku ongsikan segalnya ngan dia. X penah liatkan family aku dalam masalah kami. Tu yang paling penting. Bila dia dapat handle masalah kami tanpa melibatkan family masing2, bagi aku dia da boleh handle aku. aku ni jenis susah nak handle. Keras kepala+keras hati+x penah nak dengar cakap orang. Aku mengharapkan lelaki yang boleh menyelesaikan maslah yang wujud diantara kami tanpa mebatkan orang ketiga atau keempat atau kelima. hah..senang cakap atas dasar [ercaya sama sendiri. Bukan aku x nak libatkan family aku, tapi hal peribadi ni bia la kami jak yang tau. X perlu la nak libatkan orang tua sampai macam kes pecah amanah. Aku x suka.!!

Akhir sekali, sape aku hanya keluarga n orang yang terdekat jer yang tau. Aku x penah mintak orang paham aku. Dan aku x suka oarng yang berlagak paham aku tapi sebenarnya dia x penah paham aku. ngerti kamu!!hehehe. Okla korang, eiLa da lenguh la taip ni. Lain kali ila update lagi teratak ni k.

Ok sume, Macam biasa,luv u olls..salam.....

No comments:

Post a Comment