welkam


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, January 11, 2012

Amati..Insafi..

Sebenarnya berat untuk aku post entry berbentuk politik pada blog aku ni. Bukanlah untuk menunding jari pada mana-mana pihak tapi sekadar kilasan teguran berbentuk pandangan masing-masing. Tidaklah sepenuhnya aku akan menyentuh perihal politik tapi untuk menyedarkan sesiapa yang masih bergelar pelajar atau student atau serumpun dengannya la.

Macam yang kita sedia maklum salah seorang mahasisiwa dari salah satu institusi pengajian tinggi awam telah digantung tempoh pengajiannya selama 3 sem merangkap satu tahun setengah. BUkanlah untuk menidakkan tindakkannya yang secara terang-terangan menentang kerajaan. Mungkin ada faktor lain yang menyebabkan individu ini bertindak sejauh ini, dan aku sendiri berpegang pada prinsip yang kerajaan ini amalkan iaitu DEMOKRASI!!

Pada pandangan aku yang cetek ini, pada aku individu ni tak perlulah secara terang-terang menidakkan kuasa kerajaan sedangkan beliau di bawah naungan kerajaan. Habiskan dahulu apa yang termaktub untuk keluarga. Tamatka pengajian tanpa menghiraukan faktor mainan politik di luar. Yess!! Kita boleh untuk bersuara tapi jangan la terlampau 'membuka pakaian yang dipakai sehingga mendedahkan apa yang tidak sepatutnya didedahkan'. That's only my opinion. Aku juga bergelar mahasisiwi IPTA dan aku tahu peraturan dan kaedah mainan ini semua. Ada cara dan acuan yang tersendiri untuk kita sampaikan apa yang terbuku menggunung di dada.

Okey lah, aku takut untuk bersuara tapi tak lepas rasanya kalau aku tak menyuarakan semua ini pada blog aku. Setiap orang ada hak untuk bersuara dan inilah suara pandangan aku. Amatilah apa yang kita lakukan adakah itu yang terbaik untuk masa depan kita?? dan Insafilah sebelum ianya memusnahkan hidup akibat gelombang nafsu dan egois memuncak!!

Wallahualam.... Salam....


No comments:

Post a Comment