welkam


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, January 25, 2012

Persimpangan Jalan

Hari ni ada mood nak menulis tapi kadang-kadang idea tu hilang ditimbus pelbagai timbusan masalah dalam pemikiran yang cetek aku ni. Jadi gagahkan jugak diri ni untuk menaip serba sedikit yang masih mampu dijana otak dan disalurkan melalui penulisan. Tajuk kali ni tak ada lah sesyok mana cuma untuk saja-saja. Mungkin??

Hidup ni tak akan selalunya indah. Sebab akan tiba waktunya dan ketikanya kita akan berada dipersimpangan untuk membuat satu keputusan ataupun anjakan kehidupan kita. Persimpangan yang memrlukan kita untuk memilih hala ke kiri mahupun hala ke kanan. Jalan untuk kita menghayunkan semngat dan kekuatan kaki. Dipersimpangan ini jugalah tempat kita harus berani membuat keptusan dan berani untuk memilih. Memilih untuk berhenti atau menruskan kehidupan hakiki kita selagi terdaya memikul segala dugaan dan cabaran, 'bekalan' dari Illahi sebagai santapan perjalanan kita.

Bekalan inilah yang akan kita jadikan bagasi kita untuk kita meneruskan kehidupan. Bekalan yang akan menjadi tempat untuk kita jadikan sebagai pengalaman dan pengajaran di masa hadapan. Bekalan untuk kita fikirkan yang terbaik untuk mendapatkan yang terbaik dalam hidup kita.

#Kan aku da cakap aku tak ada idea. Kekeringan idea kekontangan bahasa, cetek pemikiran untuk aku kali ni. Sorry... Jumpa di lain entry. InsyaAllah..

Walallahualam.. Salam..



No comments:

Post a Comment