welkam


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, December 11, 2011

Ketenangan milikku..

Salam semua... Alhamdulillah masih diberikan kesejahteraan kesihatan untukku. Hari yang penuh dengan seribu cahaya sinar baru. Permulaan yang baik untukku dan aku mengharapkan perasaan yang sama dipengakhirnya. InsyaAllah.. Apa yang aku nak post untuk entry kali ni.?? Sama-sama kita saksikan. Aku terima sms daripada kenalan rapat aku di poli. Maybe dia tau apa yang jadi kat aku. Haha.. Ntah dari mana sumber bagitahu dia.Tak kisah la.Benda dah jadi.. Right?? Nak kenang pun makan diri. Tapi yang boleh buat aku tersenyum sendiri bila dapat sms yang pada aku, aku tau niat murni kenalan aku n. Ambik berat mungkin?? Tapi cara dia memulakan text buat aku tersenyum seorang.

Antara petikan text yang dikirim dan diterima :

kenalan : salam ila. saya tau da sal awak ngan dot dot. sabar la ila. tak g**n punya laki. Tak cukup sorang. Geram la saya dengan laki mcm tu.

aku : wsalam..haha..xpa la _____..saya x sedih pn sebtolnya. Cuma kesal la dengan apa yg dia buat. X kisah la_____.. Janji dia bahagia. Saya x nak la pk sal ni ag da..

kenalan : awak biar btol. xkan awak x ase sakit hati??

aku : saya ni manusia n pmpuan. sakit 2 mmg da. Tapi biarlah. Dia lebih bhgia ngan tunang dia skunk. Pejam mata pekakkan telinga jah la. Dop g2 awk eh? hahaha

kenalan : x berubah la budok ni. dari kecik sapa ko tuo. Macam x dop pasaan.. Padahal jerik sore.

aku : mana ada. Matang doh kea. Awak ni gak. Saya ok jah. Bereh. X cekak nak senyum doh.

kenalan : Bukan baru 2 hari saya kenal awak ila. Dah bertahun2 doh. Pehe sgt doh ngan pngai awak.

aku: hommmlaaa...tapi serius saya ok. saya boleh jak kot trma gapo wak dio buat 2. Maybe 2 yg terbaik untuk dia. Jadi bia la dia ngan hdup dio. Kita x yah la kacau dia.

*perbualan seterusnya tak dapat dicoretkan sebab agak sensitif*. Hahaha

Pengajaran dari semua ni, aku bersyukur sebab masih dikelilingi insan yang sentiasa mengambil berat dan prihatin pasal aku. Aku bertuah sebab mempunyai umi yang begitu memahami dan terbuka bila mendengar setiap keluhan dan rintihan perasaan anaknya. my Umi la segalanya. Dia la tempat rujukan untuk aku bila aku 'dihadiahkan' masalah. Kawan-kawan yang sentiasa menemani saat susah dan senang. tQ to all of you. Aku doakan agar ukhwah yang terbina ini kekal abadi selamanya

Okeylah. Macam biasa. Entry kali ni dah sampai ke penghujung baris dan kata. Aku chow dulu yer. Jumpa lagi untuk entry seterusnya. Wassalam..



MuasabahDiri.HiasiPeribadi -- Lebih senang hidup ini jika kita melihat setiap masalah yang menimpa kita dari sudut perspektif yang positif. Namun, percayalah. Kekuatan diri kita bukanlah terletak pada berapa ramai insan disisi kita dikala susah..Namun betapa tingginya kekuatan dan semangat yang lahir dlam diri kita sendiri. Kerana hanya kita yang dapat merasa apa yang kita lalui..

No comments:

Post a Comment