welkam


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, December 11, 2011

"Salam.. Boleh Berkenalan"?

Salam semua. Selamat pagi. Masuk minggu baru dah kita yer. Tika tangan giat menekan keyboard ni, aku diulit rasa bosan sebab duk sorang-sorang kat rumah. Waaaa.. :(. Tapi tak apalah, nasib baik blog ni ada penganti teman. hehe. Pagi ni aku nak post perihal manusia yang terlalu suka menganggu keamanan dan keharmonian hidup orang lain. Suka hati u jer kan nak buat apa. Apa ingat u tu siapa yang i nak kisah sangat.

Hahaha. Pening ke? Tak apa yak payah la pening. Ni saja nak buat statement kat blog sendiri. Semalam lepas je aku off facebook, tetiba.. Tet..tet.. (mesej masuk). Ada sornag makluk Allah yang tidak aku kenal siapa, dari mana nak kemana,mesej aku.

Antara mesej yang dikirim si majnum entah dari pelusuk gua mana:

majnum: Salam. Hai awak. Boleh nak berkenalan?

aku: tak balas pun. cuma dalam hati rasa menyampah dah. Dah la no private aku. Lagi la aku tak suka orang yang spesis ni mesej nombor tu. Tapi sms diterima lagi sekali.

majnum: awak dah tdo yer? Awalnya awak tdo. Sudi tak saya nak kenal awak ngan lebih dekat lagi. Awak single lagi kan?


*Mesej tak dilayan.. Tapi dia call pulak. Memang agak rendah sikap dan sifat orang malaysia dia ni. Tak ada masa aku nak melayan orang macam tu. BAzir ait liur jak bercakap dengan spesis ni. Ayat macam skrip KL Gengster jak aku rasa.hahaha*

Sebetulnya spesis ni memang tak reti bahasa kot. Dah tengok jam pukul berapa. Bukannya waktu negara Jepun kau mesej aku. Waktu Malaysia. Waktu orang nak tdo. Bukan waktu orang nak menghulurkan salam perkenalan. Nak kenal aku lebih dekat konon, jauh pun tak nampak langsung. Dah nak dekat-dekat bagai.

Nape yer lelaki ni sama jer. Senang sangat la nak berkawan pastu senang-senang tinggal. Ingat apa? Motor kapcai ke kitaorang ni. Nasib baik tak kena maki. Kalau kena maki semalam kan kau boleh buat 'bantal' untuk tidur. Arrggghhh. Spesis yang makin bertambah sekarang ni. Tak payah nak kenal-kenal la. Langsung tak berminat. Adoiii tokkkk...hehe




MuasabahDiri.HiasiPeribadi -- Hormati privacy orang lain jika nak orang hormat privacy kita. Senang cakap, jaga diri kita dulu sebelum kita nak jada orang lain. Jadi pemimpin untuk diri kita dulu sebelum kita memimpin orang lain. Hidup ini mudah jika kita memilih untuk permudahkannya namun akan menjadi sukar jika kita sendiri memilih jalan kesukaran. Yang penting fikir sebelum kita bertindak.!

No comments:

Post a Comment