welkam


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, December 18, 2011

Percaturan Dunia & Angkara Manusia..

Salam semua. Malam masih muda kala aku menaip entry untuk kali ini. Entry kali ini adalah secalit idea yang terkeluar dari 'komputer' ciptaan I'llahi. Entahlah.. Hati senangkan bila kita rasa disayangi, dirindui dan seangkatan dengannya. Namun, persoalannya layakkah kita untuk menerima semua ini? Layakkah untuk disayangi? Layakkah aku unuk dicintai seperti insan lain??

Masih terdengar-dengar lagi kata-kata seseorang padaku satu masa dulu. Aku tak layak untuk disayangi oleh mana-mana lelaki.. Hahaha. Bila diingatkan semua tu, ase takut untuk memulakan salam perkenalan dengan mana-mana lelaki. Takut aku tak layak untuk lelaki yang baik.

Diulit rasa cinta dan kasihkah aku sekarang? Aku sendiri tak ada jawapan pada semua tu. Namun rasa sedikit tersentuh dan terharu bila kita dapat tau kita dirindui. Namun, setiap kali rasa bahagia tu menyapa hati kecilku, hanya satu yang bermain dan menjadi tanda tanya untuk aku sendiri.. Tidak serikkah aku untuk memulakan perkenalan sekalian kalinya lagi?? Bukan senang untuk memahami seseorang, bukan senang untuk mengenali hati budi seseorang. Banyak fasa yang perlu aku lalui dan kesudahannnya aku kecewa. Wahh.. Inilah percaturan kehidupan. Yang lemah selalu ditindas.. Dan siapa yang lemah itu?? Kaum HAWA. Inilah satu lagi permainan dunia. Perjanjian yang dibuat oleh manusia sendiri pada dasarnya. Hebat bukan permainan manusia. Sangat hebat.


Padaku, jika benar dialah lelaki tu, aku berserah. Biar la aku dapat kenal dia dan aku terima seadanya dia dan dia dapat terima baik dan buruknya aku. Doaku, berikanlah aku lelaki dan sahabat yang benar-benar untukku. BUkan lelaki yang hanya tahu mempermainkan hati perempuan dan bukan sahabat yang hanya memerlukan aku dikala susah.



MuasabahDiri.HiasiPeribadi -- Sesungguhnya Allah telah menjanjikan percaturan yang terbaik untuk hambanya. Dan tidak pernah sesekali Allah menzalimi hambanya dengan musibah dan dugaan yang tidak mampu dipikul hambanya.


2 comments: